Cześć! Nazywam się Maciej Manejkowski. Jestem kierowcą wyścigowym oraz konstruktorem prototypowych samochodów wyścigowych - w środowisku Motorsportowym nazywają mnie: MANEY.
W myśl mojej zasady Motorsport Bez Tajemnic dzielę się wiedzą i doświadczeniem jakie zdobyłem przez ponad 25 lat czynnego udziału w różnych dziedzinach Motorsportu. Mam nadzieję, że mnie kojarzysz z branżowych publikacji na YT czy FB.
Rok 2019 to mój pierwszy sezon w Mistrzostwach Polski Rallycross. Wystartowałem w królewskiej klasie Super Cars – grupie light, czyli aut z mniejszym ogranicznikiem dolotu. Pomimo, że nasze auta wyglądają bliźniaczo, dysponujemy mocą o połowę mniejszą niż Super Car'y. Dzięki temu możemy się ścigać znacznie taniej, a wcale nie mniej efektownie.
Od początku swojej kariery w Mistrzostwach osiągam bardzo dobre wyniki. Już w debiutanckim sezonie, za kierownicą Mitsubishi Lancer Evo X, wygrałem wiele wyścigów, co finalnie przełożyło się na zdobycie tytułu II v-ce Mistrza Polski Rallycross 2019.
Mimo wielu zwycięstw w 2020, sezon zakończyłem tytułem v-ce Mistrza Polski Rallycross 2020. Plan zdobycia najwyższego stopnia podium pokrzyżował poważny wypadek, do którego doszło na finałowej rundzie. Z winy innego zawodnika dachowałem, a mój Lancer Evo X został mocno
zniszczony (poniżej załączam link do filmu z moim wypadkiem).
zniszczony (poniżej załączam link do filmu z moim wypadkiem).
Po dwóch sezonach spędzonych w Rallycross'ie, doskonale wiedziałem czego tak naprawdę potrzebuję od auta. Jako konstruktor samochodów, podjąłem decyzję o budowie prototypowego, idealnego dla mnie, samochodu wyścigowego w specyfikacji RX.
Razem z grupą przyjaciół, rozpocząłem budowę najbardziej gorącego i jednocześnie medialnego projektu Forda Fiesty ProTo RX #FiestaProToRX . Za pośrednictwem YT i FB, w budowę auta na bieżąco wtajemniczałem wielu kibiców oraz pasjonatów motoryzacji.
Dzięki wyjątkowości projektu oraz medialności, pozyskałem wsparcie bardzo ważnych sponsorów i partnerów (to właśnie ich logotypy są na moim aucie wyścigowym). Dzięki współpracy i wsparciu wszystkich zaangażowanych ludzi i firm powstał wspaniały samochód. Fiesta RX już na pierwszych zawodach dowiozła mnie do mety na pierwszym miejscu w klasie oraz mocno "popsuła krew" dwukrotnie mocniejszym autom wygrywając półfinał tej klasy. Cały okres budowy auta oraz pierwszy wyścig to były wspaniałe emocje dla kibiców, naszego zespołu oraz dla mnie.
W budowę auta zaangażowałem wszystkie moje siły i czas oraz wydałem znaczną część oszczędności. W całym tym ferworze walki sezon wyścigowy rozpoczął się nagle i niespostrzeżenie i nie poradziłem sobie ze znalezieniem sponsorów ani partnerów. Postanowiłem jechać za swoje.
Niestety już po podliczeniu kosztów po pierwszej rundzie, okazało się, że jestem mocno "pod kreską" i nie ma realnej szansy na dokończenie sezonu. Wiedziałem, że bez sponsorów nie ma szans abym mógł przejechać pełen sezon cyklu Mistrzostw Polski Rallycross, do którego budowałem auto.
Niestety już po podliczeniu kosztów po pierwszej rundzie, okazało się, że jestem mocno "pod kreską" i nie ma realnej szansy na dokończenie sezonu. Wiedziałem, że bez sponsorów nie ma szans abym mógł przejechać pełen sezon cyklu Mistrzostw Polski Rallycross, do którego budowałem auto.
Postanowiłem zrezygnować z walki o Mistrzostwo i wystawiłem na sprzedaż moje "samochodowe dziecko". To była dla mnie bardzo trudna decyzja ale wtedy nie widziałem innego wyjścia. Fiesta ProTo RX wylądowała na grupach sprzedażowych na FB.
Wtedy nastąpił nagły zwrot. To dzięki Wam, Waszym komentarzom, wiadomościom od Was i dzięki mocnym słowom bliskich mi ludzi, zrozumiałem, że mój Motorsport przestał być już tylko MÓJ i stał się NASZ. Stał się naszym Motorsportem. Wielu z Was proponowało chęć wsparcia materialnego dzięki czemu poznałem określenie "crowdfunding" czyli formę współfinansowania projektów przez społeczność. Pojawiła się iskierka nadziei! W ostatniej chwili odstąpiłem od sprzedaży mojego auta i dlatego teraz czytasz moje słowa. Zapraszam do obejrzenia filmów z moim
udziałem i zachęcam do wsparcia projektu "Tytuł Mistrza Polski Rallycross 2021".
udziałem i zachęcam do wsparcia projektu "Tytuł Mistrza Polski Rallycross 2021".
Czy wygram? Tego nie mogę Wam obiecać ale obiecuje, że dam z siebie wszystko. Wierzę, że dzięki Wam stanę na szczycie podium. Niejako staniemy tam razem, w końcu to NASZ motorsport.
Zapraszam do mojego świata!
#goManey
#MotorsportBezTajemnic
dodany
08.07.2021
08.07.2021
przez
Maney
Maney
mazowieckie
region
region
Tor Modlin, Tor Słomczyn, Tor Łódź, Autodrom Ułęż, Rozeta Wróbla
gdzie trenuje
gdzie trenuje
Mistrzostwa Polski Rallycross klasa Super Cars light
gdzie startuje
gdzie startuje
wyświetleń: 9799